Vid sidan om

Arkiv

Kategorier

Kontaktuppgifter

bertil@segerlund.net

Små hundar

I dag har jag varit på jobbet. Catrin har fått ta hand om Bessy. Det är lite jobbigt att ha hand om tre små hundar. Bella, Fiona och Bessy har ännu inte riktigt hittat spelreglerna. Det blir en del småbråk och när Fiona och Bella säger ifrån då börja Bessy skälla så det ekar i huset. Bessy trivs här hemma och gillar att få komma till stora hundarna. Idag har hon varit inne i hennes blivande hundgård intill Athena.

Se så fin

Lilla Bella och Bessy

Lilla söta Fiona

 

Rättelse i stamtavlan

Fel kan uppstå men att jag gjorde ett så stort fel när jag publicerade Bessys stamtavla kan inte kallas annat är en tavla. Jag hade fel hane!! Nu är allt som det ska. Se under sidan Bessy.

Andra dagen

Både Bessy och vi känner av den långa resan. Bessy vilar mycket mellan korta lekperioder. Idag har hon fått vara lös ute och bekanta sig med hundarna och omgivningen. Hon tycker om att se sig om och vågar röra sig på egen hand.

Jämtgänget

Full fart

Bessy och Catrin vilar ut

 

 

Sörbyåsens Bessy

Nu är Bessy hemma. En mycket fin valp som verkar ha lätt för att anpassa sig i nya miljöer. Hon har hunnit bekanta sig med huset. Efter en resa på 17 timmar från Sörbyåsen var vi hemma. Vädret var det sämst tänkbara, snö och regn från Vansbro till söder om Piteå. Vädret tog alla mina krafter efter 10 timmars körning. Margit tog över ratten och fixade att vi kom hem. Vid Piteå låg en död ren mitt på körbanan och Margith kunde inte göra annat än att placera renen mellan hjulen. En riktig smäll, men bilen verkar inte ha tagit skada. Här några bilder.

Bessy

Överlämnandet

 

Carin och Margith med Bessy

Henrik och Mira

Matte tar hem Bessy

 

 

Valpen

Om fyra dagar åker vi ner till Sörbyåsen, Lakene. En resa på 240 mil tur och retur.  På fredag börjar valpen resan mot Kattilasaari. Väl hemma börjar en lång tid med fostran och allt efterhand lydnads- och annan träning. Det här blir min femte jämte och jag har mycket stora förhoppningar.