Vid sidan om

Arkiv

Kategorier

Kontaktuppgifter

bertil@segerlund.net

Bessy gräver

I kväll har vi haft aprilbrasa. I morgon blir det ingen brasa.  Wilma och Hampus har varit och hälsat på. Bessy har  varit några pass i hundgården. Det verkar som hon kan trivas var som helst. Hon har skällt på ett fällhorn.

Hampus

 

Wilma

Fiona

Bella

Jobbigt med gäster

 

 

Hundgården

I dag har jag ordnat till i Bessys gård. Nätet var lite slitet efter Becky som kunde dra i nätet. Jag har även gjort två liggplatser ute. Gäller nu att fixa till inne i hundhuset. Jag ska lägga ny skiva på ena väggen.

Bessy och Athena

 

Vårens fåglar

Massvis med flyttfåglar har dykt upp i dag. Trastar,sparvar, finkar mm syns runt vårt hus. Hela förmiddagen har regnet vräkt ner. Jag och Bessy har bara varit kortare perioder ute. Fäste ljudkablar och fick bra hjälp av Bessy.

Hjälpredan

Taltrast

 

Nio veckor

Bessy är nu 9 veckor och har varit med oss i sex dagar inklusive en resdag. Vi turas om att vara med henne. Catrin har varit hemma två dagar. I dag och i morgon är jag ledig från jobbet. Värmen kom hit i dag och det har varit skönt att vara ute med valpen. Massvis med sädesärlor och andra småfåglar söker föda på små barmarksfläckar. Vi har fortfarande massvis med snö och första maj närmar sig. Förra året var det barmark den här tiden.

Bessy i vårvärmen trots snön

Wilma med älgkäke, 30 april 2011